torsdag den 23. januar 2014

Butterdejspakker med svinekød

Jeg har fundet på en ret!

Dermed ikke sagt, at andre ikke også har fundet på den, men den her har jeg altså fikset helt uden opskrift... Og det er altså en stor bedrift herhjemme :-)

Jeg elsker butterdej, jeg elsker kød, og jeg elsker flødeost.
Brune brune kød, blande blande blande med krydderier og ost, fordele blanding på butterdejsplader, vente - og så er der serveret. Virkelig nemt og virkelig lækkert. 

Her er opskriften (som i hvert fald rækker til 4 voksne mennesker):
- 400g flæskefars
- 1 pk. philadelphia (evt. pikant)
- Hakket persille
- 1/2 løg
- Salt
- Peber

- Butterdej
- Æg til pensling (kan udelades)

Flæskefarsen brunes hurtigt og hældes i en skål. Når farsen er kølet lidt af kommes de øvrige ingredienser i og det hele blandes rundt. Butterdejen skæres ud i kvadrater på ca. 10x10 cm, og en god spsk. kødblanding lægges i midten af hver kvadrat. Butterdejspakken lukkes ved at trække hjørnerne op mod midten og klemme dem sammen med en gaffel (kommer lidt til at ligne en napoleonshat). 
Pakkerne lægges på en bageplade, pensles med æg og bages på midterste rille i varmluftsovn på 200 grader i ca. 15-20 min til butterdejen er gylden. 

Der blev 12 pakker ud af min portion. Hver voksen kunne spise to.
Jeg serverede råstegte kartofler, salat og tzatziki til. 

Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar