tirsdag den 18. februar 2014

Min baby er for lille

Var til den der kontrolscanning for et par dage siden. Lillepigen skulle lige tjekkes, for hun var ikke helt så stor som forventet. Jeg skulle endelig ikke være bekymret, for hun lå stadig inden for normalområdet, og jeg er jo heller ikke selv den største i verden. 

Så lillepigen blevet målt og vægtskønnet. Og målt lidt igen. 

Så kom vi ind til lægen. 

Min lille skat inde i maven er 20% for lille, så det var ikke helt godt. Dog ville lægen mene, at når man tog min størrelse med i vurderingen, så ville vi lande på ca 10% for lille. Og det var jo lidt bedre.

Lillepigen var 27 + 6 dage gammel og vejede 988 gram.

Alt omkring baby fungerer, både moderkage og flow i navlesnoren, og mængden af fostervand er ganske normal. Højst sandsynligt er hun bare en bette skid. 

Der var ingenting, jeg kunne gøre anderledes. Lillepigen skal bare vokse nu, og hvis hun så bliver ved med at følge sin egen kurve nu, så vil hun veje 2700 gram til terminen. Og det er jo fint - småt, men helt ok.

Jeg håber, de har ret i, at hun bare er lille. 

Nu må vi se, hvordan det går. Vi skal scannes hver 14. dag fra nu af. Spændende spændende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar